Zdrowa żywność i napoje

Witamina C ceniona jest przede wszystkim ze względu na bardzo szerokie zastosowanie oraz prozdrowotne właściwości. Wykorzystywane jest ona w medycynie, kosmetologii oraz w ramach codziennego wzmacniania organizmu.

Jej działanie poprawia jakość naszej skóry, uodparnia nas na różnego rodzaju dolegliwości, zdecydowanie usprawnia prace układu krążenia czy chociażby pomaga w walce z nowotworami. Wszystko to sprawia, że warto spożywać ją w sposób regularny, zwłaszcza że występuje w ogromnej liczbie naturalnych produktów żywnościowych. Jakich?

Acerola – najbogatsze źródło witaminy C

owoce aceroli

Aby pokryć dobowe zapotrzebowanie na witaminę C, wystarczy spożyć 4 gramy wiśni z Barbados, a więc 1-2 owoce. Acerola jest także źródłem prowitaminy A, witamin: B1, B2 i B3, jednak na właściwości tej rośliny będzie wpływało to ile witaminy C będzie zawierała Malpigia Granatolistna.

Źródło: Naturalnemetody.pl o Aceroli 

Jest to nazwa gatunku rośliny występującej przede wszystkim w obu Amerykach. Nazywana jest także Wiśnią z Barbados, Ameruco oraz Malpigią granatolistną. Należy podkreślić fakt, iż naturalna witamina C znajdująca się w aceroli wyróżnia się przede wszystkim dużą aktywnością, co przekłada się na jej skuteczniejsze działanie.

Dzięki temu różnego rodzaju przeciwciała w naszym organizmie są produkowane jeszcze intensywniej, a przeciwutleniacze lepiej spełniają swoje zadania. Wszystko to sprawia, że regularne spożywanie aceroli daje dużo lepsze efekty niż korzystanie z różnego rodzaju środków farmakologicznych i suplementów diety, które sprzedawane są między innymi w aptekach, drogeriach i supermarketach.

Chcąc najlepiej skorzystać z witaminy C zawartej w opisywanej roślinie, należy spożywać jej owoce, sok oraz preparaty w kapsułkach bądź wytworzonych na bazie jej proszku. Dzięki temu unikniemy wszelkich powikłań związanych z niedoborem tej istotnej dla naszego życia witaminy.

Witamina C w owocach

Poszukując naturalnych źródłem tego środka, warto zainteresować się również innymi owocami, zwłaszcza jagodowymi. Jak wykazują bowiem liczne badania, w samej czarnej porzeczce witamina C jest dostępna w proporcjach 180 mg na 100 g.

Spośród owoców wymienić należy jeszcze grejpfruty, które dodatkowo odkwaszają organizm, mandarynki, mango, truskawki, cytryny, kiwi, papaje, pomarańcze oraz poziomki. Bardzo często zjedzenie jednej bądź dwóch sztuk przedstawionych wyżej owoców wystarczy, aby spełnić dzienne zapotrzebowanie dorosłego organizmu na witaminę C.

Zdrowotne działanie warzyw

Skoro zwróciliśmy uwagę na owoce, w naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć miejsca również dla warzyw. W różnego rodzaju rankingach na pierwszym miejscu znajduje się przede wszystkim papryka, która zawiera około 144 mg witaminy C na 100 g.

Prócz niej powinniśmy wymienić również pomidory, białą kapustę (głównie gotowaną), brokuły, brukselkę, pietruszki, kalafior, szpinak oraz ziemniaki.

Poza wymienionymi wyżej produktami, warto podkreślić również fakt, iż witaminę C znajdziemy także w maśle, dzikiej róży, produktach zbożowych oraz mięsie.

Jak więc widać, dysponujemy naprawdę szerokim i atrakcyjnym jadłospisem, którego wpływ na nasze zdrowie może okazać się naprawę znaczący. Ze względu na szerokie właściwości witaminy C, dobrze jest do swoich codziennych nawyków żywieniowych wpleść także tego typu produkty. Możemy być pewni, iż dzięki temu poczujemy się zdrowsi, a nasz organizm będzie funkcjonował dużo sprawniej.

Zdrowe włosy

Ziołowe ekstrakty są bardzo popularne i nie ma się co temu dziwić. Mogą pobudzać organizm do samoleczenia w walce z wieloma przypadłościami. Ponadto są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach, niektóre z nich z pewnością mogą konkurować z markowymi preparatami, które kosztują kilkukrotnie więcej.
Niektórzy decydują się nawet na samodzielną uprawę niektórych ziół po to, aby mieć pewność, że są one najwyższej jakości. To również ciekawe rozwiązanie, chociaż trzeba przyznać, że potrafi być bardzo czasochłonne.

ekstrakty ziołowe do włosów

Przed stosowaniem ziół na własną rękę, warto jest pierw poprosić o poradę lekarza. Dla przykładu, jeżeli Twoim problemem jest wypadanie włosów, należy na początku zweryfikować ich prawdziwą przyczynę, zanim uznamy, że stosowanie ekstraktów będzie najlepszym rozwiązaniem. Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że na niektóre przypadłości same zioła nie pomogą. Wypadanie włosów może być spowodowane szeregiem różnych przyczyn takich jak źle dobrana dieta, poważna choroba lub nieumiejętność w ich stylizacji, która powoduje przykre konsekwencje. Wracając jednak do meritum, zapoznajmy się z ekstraktami, które mogą poprawić kondycję włosów.

Miłorząb japoński (ginkgo biloba) pomaga zwiększyć ukrwienie. Eksperci twierdzą, że ekstrakty go zawierające pobudzają przepływ krwi w okolicy mózgu i dostarczają składników odżywczych do cebulek włosów. Wynika z tego, że esencja tej rośliny może także wspomagać porost nowych włosów.

Zielona herbata i ekstrakty z Pygeum (kora afrykańskiego drzewa śliwkowego) mają bardzo podobne właściwości, które pomagają zapobiegać łysieniu wśród mężczyzn. Palma sabałowa, często stosowana za oceanem jest również bardzo popularna na tego typu przypadłości. Nie trzeba jednak zawsze szukać tak daleko, bowiem bliska naszym rejonom pokrzywa ma zdolność do blokowania konwersji testosteronu w DHT. Łącząc pokrzywę z palmą sabałową i pygeum można zwiększyć skuteczność w walce przeciwko łysieniu.

Z drugiej strony znaleźć można dużo innych, mniej popularnych ziół, które pomagają utrzymać włosy w dobrej kondycji i sprawiają, że te nabierają wyjątkowego blasku. Prawdopodobnie niedługo o nich napiszemy na blogu, potrzebujemy jednak jeszcze trochę czasu na dobre rozpoznanie tematu. Niektóre z nich nie mogą być używane przez kobiety w ciąży, warto więc podchodzić do nich z dozą rezerwy.

Najlepszym sposobem na ochronę włosów przed zniszczeniami jest stosowanie w pełni naturalnych produktów do włosów. Całkiem dobrze sprawdzają się delikatne produkty dedykowane dzieciom ze względu na ich skład, który nie jest tak obciążający.

Kolejną poradą, która pomaga utrzymać włosy w dobrym stanie, jest unikanie szkodliwego wpływu słońca. Wszyscy wiemy już chyba tym, że nadmierne wystawianie ich na światło słoneczne sprawia, że są one suche i zniszczone. Proponujemy nałożenie czapki lub kapelusza, który nie dosyć, że pomoże ochronić włosy, ale i będzie stylowym dodatkiem.
Niezależnie od tego, który sposób ochrony wybierzesz, nie ulega wątpliwościom, że o włosy nie tylko warto, ale i trzeba dbać. Lśniące, piękne włosy to taki element urody, który zawsze będzie przyciągał uwagę i sprawiał, że czujemy się lepiej w swojej skórze.

Zdrowa żywność i napoje

Popularność zielonej herbaty w Polsce już od kilku lat utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Dużo stosujących ją ludzi ma pozytywną opinie na jej temat i codziennie rozkoszuje się jej walorami. W Chinach zielona herbata znana jest od tysięcy lat, gdzie stosuje się ją na przykład na bóle głowy i wiele innych dolegliwości.

Dowiedz się jak i Ty możesz wykorzystać ją w swoim życiu.
 
zalety zielonej herbaty

Zielona herbata wspomaga odchudzanie

Duże stężenie polifenoli w zielonej kawie pomaga utleniać tłuszcz i wspomaga termogenezę (termogeneza to w dużym uproszczeniu tempo w jakim organizm spala kalorie). Picie zielonej herbaty pomaga podnieść poziom energii, który przyspiesza metabolizm, a w wyniku zrzucamy więcej niż w normalnych warunkach. Zielona herbata, przyrównując do innych popularnych napojów jest mało kaloryczna i nie wzmaga tak apetytu jak na przykład kawa.

Zdrowsze zęby dzięki zielonej herbacie

Jednym ze składników, jakie zawiera zielona herbata jest fluor. Fluor to również popularny składnik past do zębów ze względu na to, że zabija bakterie powodujące płytkę nazębną (więcej informacji), która jest jedną z przyczyn chorób dziąseł i próchnicy.

Już samo picie zielonej herbaty może Ci pomóc w ochronie zębów, czego nie mozna powiedzieć o używkach takich jak kawa, która raczej przysparza im żółtawego koloru.

Obniżony cholesterol

Zielona herbata może być rozwiązaniem dla tych, którzy mają podwyższony poziom złego cholesterolu, znanej przyczyny zawałów. Picie zielonej herbaty może pomóc w obniżeniu tego ryzyka. Katechiny zawarte w zielonej herbacie pomagają utrzymać dobry stosunek złego do dobrego cholesterolu, poprawiając tym samym stan zdrowia i kondycję organizmu.

Niespotykane korzyści

Utrata wagi, zdrowsze zęby i obniżony cholesterol to tylko część zalet, jakie oferuje nam zielona herbata, chociaż już same te trzy prozdrowotne właściwości powinny sprawić, że zaprosisz ją do siebie. Kilka kubków zielonej kawy, jako dodatku do Twojej zbilansowanej diety, pomogą Ci w skutecznym zapobieganiu szkodliwym przypadłościom.

Skutki uboczne

Jedynym powszechnie rozpoznawalnym skutkiem ubocznym picia dużych ilości zielonej herbaty jest przedawkowanie kofeiny. Problem ten rozwiązuje zainwestowanie w odpowiednie tabletki z ekstraktem, które również pomagają czerpać zdrowotne korzyści. Zamień więc czarną kawę na zieloną herbatę i ciesz się ze zdrowej zmiany w swojej diecie.

Nasz punkt widzenia

Coraz więcej osób skłania się ku medycynie alternatywnej i naturalnym sposobom na poprawę stanu zdrowia. Choroby cywilizacyjne, ciągłe przemęczenie i innego rodzaju przypadłości sprawiają, że nasuwają się pytania:

Czy możliwe jest zachowanie dobrego zdrowia?”

Czego potrzebuje organizm, aby funkcjonować prawidłowo?”

“Dlaczego medycyna konwencjonalna staje się coraz bardziej skomplikowana, bardziej kosztowna, a pomimo to, w niektórych sytuacjach nieskuteczna?”

Nie da się ukryć rosnącego zainteresowania naturalnymi metodami leczenia, powrotem do korzeni i coraz częstszego szukania odpowiedzi na swoje problemy w sposobach naszych przodków.

medycyna naturalna

Niektórzy lekarze zaczynają rekomendować naturalne sposoby po to, aby wyleczyć się z choroby lub poradzić sobie z dolegliwościami, które spotykają nas na co dzień. Modyfikacje w diecie są bardzo często proponowane jako sposób na pozbycie się rozmaitych przypadłości, które jeszcze kiedyś leczone były głównie lekami na receptę. Teraz już wiemy, że wiele przypadków jest spowodowanych źle dobraną dietą, a dolegliwości mogą ustąpić, gdy zastosujemy tą zbilansowaną, wiele chorób można do pewnego stopnia wyleczyć modyfikacjami w jadłospisie.    

Naturalne terapie, które proponuje medycyna alternatywna są tak naprawdę dużo starsze niż współczesne metody leczenia takie jak operacje, czy antybiotyki. Eksperci mówią, że ziołolecznictwo i Ajuwerda, czyli tradycyjna medycyna pochodząca z Indii ma około 5000 lat!

Nad propozycjami medycyny alternatywnej trwają badania, a współcześni naukowcy sprawdzają właściwości naturalnych substancji w bezpiecznych warunkach. Warto jednak przypomnieć, że kiedyś nie było tzw. “białych fartuchów” i badań klinicznych, tak naprawdę przez lata ludzie polegali sami na sobie, bez takiej pomocy. W pewnym momencie leczenie i dbanie o zdrowie stało się właściwie tylko domeną przeszkolonych specjalistów, a niektórzy nawet z katarem idą do lekarza po odpowiednie środki. Oczywiście taka fachowa pomoc to nic złego i warto z niej korzystać, gorzej jest jeżeli nie możemy bez niej żyć i nie potrafimy już polegać na sobie.

Naszym zdaniem, dbanie o zdrowie nie powinno być tylko domeną lekarzy i każdy z nas powinien być świadomy tego, co robić, aby odpowiednio zapobiegać i wspomagać leczenie pewnych dolegliwości. Warto wziąć swoje zdrowie w swoje ręce.

Niektórzy chodzą od lekarza do lekarza, wciąż nie uzyskując pomocy. To prawda, że antybiotyki ocaliły miliony, jednak warto pamiętać, że niekoniecznie zapobiegają one możliwemu odradzaniu się zarazków, które mogą przyjąć nową formę, taką, która nie będzie możliwa do wyeliminowania medycyną konwencjonalną.

W dzisiejszych czasach doświadczamy prawdziwej zmiany w myśleniu o zdrowiu. Rosnące koszty medycyny konwencjonalnej sprawiają, że zainteresowanie naturalnymi sposobami radzenia sobie z problemami rośnie. Wiele osób jest zachęconych tym, że medycyna alternatywna to nie tylko roślinki i zdrowe jedzenie, ale podejście holistyczne obejmujące zdrowie fizyczne, fizyczne i duchowe.

Wielu specjalistów zajmujących się naturalnymi technikami ma to do siebie, że naprawde próbuje podejść indywidualnie do każdego pacjenta i spróbować odnaleźć źródła problemów głębiej. Analizując sytuacje życiową, poziom stresu w pracy, dietę, nawyki wypoczynku i jakość snu, można naprawdę zacząć eliminować problem u źródła. Jest to coś, co do nas bardzo przemawia.

Posumowując, jednym z głównych założeń medycyny alternatywnej i naturalnych sposobów leczenia, które sprawia, że jest ona dla nas tak interesująca, jest przerwanie błędnego koła zależności od innych, wzięcia odpowiedzialności za własne życie i zdrowie.

Sposoby na więcej energii

Chyba każdy z nas chciałby mieć więcej energii. To naturalne, że podczas dnia raz czujemy, że w jednej chwili sił jest więcej, w innej mniej. Taka sinusoida to coś normalnego. Problem jednak pojawia się, gdy nie potrafimy z siebie wykrzesać tyle skupienia i energii, ile jest nam potrzebne. Jeżeli ten opis brzmi jak Twój przypadek, pomożemy Ci skutecznie się doładować.

więcej energii

  • Regularne godziny snu mogą być Twoim sprzymierzeńcem. Ciężko jest oczekiwać, że dla przykładu zarywając weekend i kładąc sę po północy, będziesz czuć się dobrze w poniedziałek w pracy. Najlepszym sposobem jest ustalenie sobie “sztywnych’’ godzin (dla nas jest to 23:00 – 6:30) i trzymanie się tej rutyny. Im bardziej skrupulatnie uda Ci się realizować to postanowienie, tym więcej będzie energii.
  • Unikaj cukrowo-kofeinowej karuzeli. Jeżeli zaczynasz dzień od kawy i ulubionego ciastka lub batonika, może to być jedna z przyczyn zmęczenia. Zamiast tego zjedz trochę białka i jedzenia które zawiera odrobinę tłuszczu (w ramach przypomnienia: twój mózg potrzebuje białka, a organizm go nie magazynuje). Przykładowym śniadaniem może być szklanka mleka o niskiej zawartości tłuszczu, kilka kawałków sera i garść orzechów.
  • Pozwól sobie na 5 – 10 minut drzemki w godzinach drugiego śniadania. To założenie może być dość trudne do realizacji na przykład w biurze, ale nawet zamknięcie oczu i pozwolenie sobie na chwilę wytchnienia i odcięcia się od rzeczywistości może być zbawienne.
  • Pij więcej płynów. Tak, tak… każdy to powtarza, ale to dlatego, że jest to naprawdę istotne! Większość osób żyjących w krajach tzw. “pierwszego świata” najchętniej pija kawy, herbaty i napoje gazowane. Jest to obciążające dla nerek i często mało korzystne dla zdrowia. Postaw sobie za cel pić więcej wody. W dzisiejszych czasach mamy nawet dedykowane aplikacje na telefon, które przypominają w określonych odstępach czasowych o tym, żeby się nawadniać. Bezpłatną aplikację na iOS można znaleźć tutaj, a na platformę Android tu).
  • Pośmiać się nie zaszkodzi. Śmiech bardzo dobrze oddziałowuje na organizm. Jeżeli żyjesz samemu, albo nie do końca widzisz powody do uśmiechu, włącz komedię lub zabawny film i oderwij się na chwilę.
  • Uzupełnij witaminy. Zmęczenie może być spowodowane brakiem określonych składników w diecie. Spójrz na to co jesz i przeanalizuj. Wizyta u dietetyka, lub dobrze dobrane suplementy diety mogą pomóc, a niektóre produkty w tabletkach bazują w końcu na naturalnych ekstraktach.

Mamy nadzieję, że przedstawione porady pomogły Ci uświadomić sobie nad czym jeszcze warto popracować po to, aby mieć więcej energii każdego dnia. Jak łatwo zauważyć, każde z zaleceń bazuje na wyrobieniu w sobie odpowiednich nawyków. Najtrudniejszy jest pierwszy krok, a po jakimś czasie stanie się to Twoją drugą naturą, wyrzeczenia nie będą już tak kłopotliwe, a korzyści zostaną. Na co więc czekasz? :)