Sposoby na więcej energii

Jak mieć więcej energii w ciągu dnia?

Chyba każdy z nas chciałby mieć więcej energii. To naturalne, że podczas dnia raz czujemy, że w jednej chwili sił jest więcej, w innej mniej. Taka sinusoida to coś normalnego. Problem jednak pojawia się, gdy nie potrafimy z siebie wykrzesać tyle skupienia i energii, ile jest nam potrzebne. Jeżeli ten opis brzmi jak Twój przypadek, pomożemy Ci skutecznie się doładować.

więcej energii

  • Regularne godziny snu mogą być Twoim sprzymierzeńcem. Ciężko jest oczekiwać, że dla przykładu zarywając weekend i kładąc sę po północy, będziesz czuć się dobrze w poniedziałek w pracy. Najlepszym sposobem jest ustalenie sobie “sztywnych’’ godzin (dla nas jest to 23:00 – 6:30) i trzymanie się tej rutyny. Im bardziej skrupulatnie uda Ci się realizować to postanowienie, tym więcej będzie energii.
  • Unikaj cukrowo-kofeinowej karuzeli. Jeżeli zaczynasz dzień od kawy i ulubionego ciastka lub batonika, może to być jedna z przyczyn zmęczenia. Zamiast tego zjedz trochę białka i jedzenia które zawiera odrobinę tłuszczu (w ramach przypomnienia: twój mózg potrzebuje białka, a organizm go nie magazynuje). Przykładowym śniadaniem może być szklanka mleka o niskiej zawartości tłuszczu, kilka kawałków sera i garść orzechów.
  • Pozwól sobie na 5 – 10 minut drzemki w godzinach drugiego śniadania. To założenie może być dość trudne do realizacji na przykład w biurze, ale nawet zamknięcie oczu i pozwolenie sobie na chwilę wytchnienia i odcięcia się od rzeczywistości może być zbawienne.
  • Pij więcej płynów. Tak, tak… każdy to powtarza, ale to dlatego, że jest to naprawdę istotne! Większość osób żyjących w krajach tzw. “pierwszego świata” najchętniej pija kawy, herbaty i napoje gazowane. Jest to obciążające dla nerek i często mało korzystne dla zdrowia. Postaw sobie za cel pić więcej wody. W dzisiejszych czasach mamy nawet dedykowane aplikacje na telefon, które przypominają w określonych odstępach czasowych o tym, żeby się nawadniać. Bezpłatną aplikację na iOS można znaleźć tutaj, a na platformę Android tu).
  • Pośmiać się nie zaszkodzi. Śmiech bardzo dobrze oddziałowuje na organizm. Jeżeli żyjesz samemu, albo nie do końca widzisz powody do uśmiechu, włącz komedię lub zabawny film i oderwij się na chwilę.
  • Uzupełnij witaminy. Zmęczenie może być spowodowane brakiem określonych składników w diecie. Spójrz na to co jesz i przeanalizuj. Wizyta u dietetyka, lub dobrze dobrane suplementy diety mogą pomóc, a niektóre produkty w tabletkach bazują w końcu na naturalnych ekstraktach.

Mamy nadzieję, że przedstawione porady pomogły Ci uświadomić sobie nad czym jeszcze warto popracować po to, aby mieć więcej energii każdego dnia. Jak łatwo zauważyć, każde z zaleceń bazuje na wyrobieniu w sobie odpowiednich nawyków. Najtrudniejszy jest pierwszy krok, a po jakimś czasie stanie się to Twoją drugą naturą, wyrzeczenia nie będą już tak kłopotliwe, a korzyści zostaną. Na co więc czekasz? :)

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *